Vozila na metan

Splošno

Vedno več proizvajalcev vozil svojim modelom dodaja tudi pogon na CNG. Na voljo so tako  osebna, poslovna  kot tudi tovorna vozila in avtobusi.

Vozila na CNG so tovarniško razvita in izdelana ter zato zanesljiva. Vozila so podobna bencinskim vozilom, zato je tudi obseg vzdrževanja podoben. Dodatno je pri vozilih na CNG treba vzdrževati plinsko napeljavo. Stroški vzdrževanja so zato nekoliko višji kot pri bencinskih vozil, vendar nižji kot pri dizelskih vozilih.

Vozila na CNG so cenovno nekoliko dražja kot vozila na bencinski pogon in primerljiva z vozili na dizelski pogon. Ob upoštevanju manjše porabe, nižje cene goriva in nizkih stroškov vzdrževanja lahko trdimo: nakup vozila na CNG se izplača.

Domet

Vsako vozilo na CNG ima dva rezervoarja, in sicer enega za CNG in drugega za bencin. Domet vozil je odvisen od velikosti obeh rezervoarjev, načeloma pa je enak ali večji kot domet avtomobilov z bencinskim motorjem.

Energijska vrednost enega kilograma CNG je enaka:

  • 1,57 litra bencinskega goriva,
  • 1,39 litra dizelskega goriva,
  • 1,98 litra avtoplina (LPG)

Varnost

Vse v vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG) vgrajene komponente so podvržene rigoroznim standardom kakovosti in varnosti. Plinske komponente so testirane v ekstremnih pogojih in dimenzionirane z visokim varnostnim faktorjem. Prav tako je treba poudariti, da so tovrstni sistemi opremljeni z dodatnimi varnostnimi komponentami, ki dodatno povečujejo zanesljivost, predvsem pa varnost sistema CNG. Vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG) so zaradi zelo strogih varnostnih standardov v primeru požara varnejša od bencinskih ali dizelskih vozil.

Celoviti nizi testov vozil na stisnjen zemeljski plin (CNG), vključno s požarnimi in »crash« testi, dokazujejo, da vse komponente zagotavljajo največjo možno varnost. V primeru naglega povečanja tlaka v posodi bodisi zaradi požara (povišana temperatura) bodisi zaradi trka (zmanjšan volumen) se sprosti varnostni ventil, le-ta pa odvečni plin spusti v okolico. Ker je zemeljski plin lažji od zraka, izhlapeva hitreje kot druga tekoča goriva in s tem zmanjša možnost eksplozije. Tako mnogi testi dokazujejo, da je stisnjen zemelsjki plin (CNG) bistveno varnejši od drugih pogonskih goriv, vključno z utekočinjenim naftnim plinom (LPG).

LNG

Utekočinjen zemeljski plin pa je trenutno prepoznan kot edino alternativno gorivo za težki tovorni promet in s tem predstavlja velik potencial za znižanje emisij celotnega prometnega sektorja. Kot prvi v Sloveniji smo, tekom evropskega projekta cHAMeleon, omogočili njegovo uporabo v prometu.

Zemeljski plin je alternativno gorivo za vse vrste vozil in predstavlja pomemben korak k cilju zmanjšanja ogljičnega odtisa ter zmanjšanja ostalih onesnaževal iz prometa, saj z njegovo uporabo dosežemo zmanjšanje izpusta toplogrednih plinov v primerjavi z vozili na klasična pogonska goriva, zmanjšamo emisije NOx za 97 % in emisije trdih delcev (t.i. PM-particulate matter) za 100%. Poleg nižjih emisij v zrak so emisije hrupa vozil na zemeljski plin nižje kot pri klasičnih vozilih. 

Zemeljski plin se v cestnem prometu uporablja v dveh oblikah, in sicer kot stisnjen zemeljski plin, ki se uporablja predvsem za osebna, lahka tovorna vozila in avtobuse mestnega ter primestnega prometa, ter utekočinjen zemeljski plin, ki se uporablja v težkem tovornem prometu. Iz slike spodaj lahko vidimo, da ima SZP na enoto volumna manj uskladiščene energije in se zato uporablja za vozila z nižjo porabo goriva ali za vozila, ki ne potrebujejo dolgega dosega.

Zemeljski plin oziroma metan ima velik potencial, da postane »čisto« gorivo, saj lahko zemeljskemu plinu dodajamo (ali pa ga popolno zamenjamo) bio metan (to je metan, ki ga pridobimo iz bioloških odpadkov in blata čistilnih naprav) ali/in sintetični metan (metan pridobljen z elektrolizo in metanazacijo z uporabo presežne električne energije iz OVE).

Obstajata dva tipa LNG tovornih vozil:

  • Vozila, ki uporabljajo izključno LNG kot pogonsko gorivo (vozila imajo vgrajena Ottov motor, doseg do 1.500 km, moč 460 KM in navor 2.000 Nm)
  • Vozila, ki za pogon uporabljajo poleg LNG tudi del dizelskega goriva (Dizel motor prirejen na delovanje z LNG, doseg 1000 km, moč 460 KM, navor 2.300 Nm)

Tovorna vozila na LNG trenutno ponujata IVECO in VOLVO, več (link na https://www.ngva.eu/medias/vehicle-catalogue-2019/)

 

Stopite v stik z nami

  1. Naslov:   Cesta železarjev 8, 4270 Jesenice
  2. Telefon: (0)4 5810 240
  3. E-naslov: info@enoslng.si

Kontaktirajte nas

Stopite v stik z nami preko telefona, spodnjega obrazca ali e-maila. Potrudili se bomo, da bomo skupaj našli najboljšo energetsko rešitev za vas.

    Kupcem v enem podjetju nudimo najrazličnejše storitve s področja energetike.

    Naslov
    Cesta železarjev 8,
    4270 Jesenice
    info@enoslng.si
    (0)4 5810 240

    Vse pravice pridržane. @ENOSLNG d.d 2020